Nosjobb

Vi har gått på valpkurs hela hösten och i söndags var vi i skogen och lärde oss hur man spårar. För Rut som sällan har nosen mer än en centimeter ovanför marken var det perfekt. Hon hittade allt vi gömde. Om hon inte hittade nått mer intressant (t.ex. snusprilla) vill säga. Tror hon kan bli en grym spårhund. Ser fram emot när hon kan leta upp tappade vantar, nycklar och mobiler eftersom både husse och jag är minst sagt tankspridda.
Husse springer och gömmer.

Fuskkaninen upphittad och på väg att dö.

Med söta kurskompisen Ove.

Bus!

Trött i nosen och i huvudet. Det blev en lugn söndag för oss.

Kommentarer
Postat av: Julia

Förresten, hennes täcke är till salu. Hon har vuxit ut det på längden. Om ni känner nån som behöver ett fint Huurta-täcke i st 24 så hör av er!

2011-12-06 @ 22:21:28
URL: http://taxenrut.blogg.se/
Postat av: Ann Margret

Grattis till att ni har en duktig spårhund! Det är jättekul både för hundar och människor. Och tydligen väldigt ansträngande - mina taxar är alltid helt slut när vi har spårat. Viltspår är väldigt spännande. (Blodspår med släpad rådjursskank.)Kolla Skåne/Blekinge taxklubb i vår, de har säkert en spårkurs då.

2011-12-07 @ 16:31:40
Postat av: Mickan, Mira & Rut

Hej! Jag är jätteglad att jag hittat er blogg, lilla Rut är helt underbar! Jag har också en Rut här hemma, en liten borderterrier på 3 år. Det är inte det vanligaste namnet!



Jag känner Rasmus som jag tror ni går kurs för. Det var genom bilderna på facebook som jag hittade hit.



Ha det fint! Här ska vi kika in många gånger.

2011-12-08 @ 14:44:56
URL: http://www.miraochrut.wordpress.com
Postat av: vera

ok ser hon ut som en tax nu igen???

heh grymt jobbat, rut!

2011-12-09 @ 08:21:57
URL: http://suprematisten.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0