Naturen

De första dagarna var Ruts enda naturupplevelse en 3x1 meter bred gräsmatta utanför vårdcentralen i en av Malmös skummare korsningar. Där har vi kryssat mellan hundbajshögarna i jakt på fimpar/snus/tuggummi/godispapper att stoppa i munnen. Inte jag alltså. Jag spenderar mest tiden med att dra ut nämnda saker ur hennes mun och uppmuntrande/uppfodrande säga "kissa". Och prata med alkisarna och de ensamma tanterna som stannat för att beundra den lilla.
– Eeeeoooouuuuu va hon va litten! Va e de för nån? Ah den var för kääär!

Så, igår åkte vi till havet för lite riktig natur.

Det går inte att låta bli den där rosa, runda magen ibland.

Tränar inkallning.

Antagligen det bästa som hänt i hennes lilla liv.

Freedom!

/J

Kommentarer
Postat av: Lena Klang

Åhhh vad härligt det ser ut! Så söt hon är!

2011-10-12 @ 20:55:24
Postat av: Ann Margret

Hittade hit via Mirijams blogg - tack Mirijam! Rut är både bedårande och "kär"! Ska bli kul att följa Rut.

Jag bor på Gotland och har två svarta korthårstaxar, de är faster och brorsdotter till varandra.

2011-10-12 @ 21:32:53
Postat av: Mirijam

Varsågod Ann Margret!



Och Julia: euuoooo vaud golli hon äe! Näst nedersta bilden med ståöronen, jag dör lilla sötdöden!

2011-10-13 @ 13:05:14
URL: http://mirijam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0